Raveoly in de Pyreneeën


~ For English scroll down ~ Raveoly socks ~

Als frummelbeestje ben ik eigenlijk niet zo sportief aangelegd, buiten een eindje wandelen of fietsen verkies ik mijn vrije tijd achter een breiwerkje, spinnewiel of naaimachine door te brengen. En omdat breien nog geen Olympische discipline is maken we er gewoon een van maar dan op Ravelry. De naam Ravelympics mocht niet meer gebruikt worden daar was heel wat poes pas en discussie over te gek voor woorden want waar gaat het hier over het is toch de Olympische gedachte die telt en dat kan ook voor breisters. Er werd een nieuwe naam gezocht en terwijl de Amerikanen uitkwamen met Ravellenics klonk ons Nederlandstalige dit een beetje te veel naar Ravel-ellende en wij maakten er dan ook Raveoly klonk meer als …
I’am not in to sports, and knitting still is now Olympic discipline, but on Ravelry we make our one games, although we may not use the name Ravelympics anymore we started the Ravellenic games with our own goals


Mijn doel was om een shawlette en een paar sokken te breien tijdens de spelen, en voor beide geslaagd met een podiumplaats en medaille, wel allemaal virtueel maar toch doet het deugd om een uitdaging aan te gaan en deze dan ook uit te voeren.  Eerst de sokken, als ik op reis ben heb ik altijd graag een sok bij de hand om onderweg te breien, niet te moeilijk met een eenvoudig patroon. In de Pyreneeën werden dan ook de RiverRapid Socks opgezet.
For me the goal was to knit a pair of Socks and a shawlette during the games. On my vacation in France I casted on the River Rapid Socks, an easy pattern if you just have figured it out.



Hier en daar werd er wat gebreid maar het meeste op de terug weg van 1200km naar huis, sok één kon ik afkanten op onze tussenstop voor overnachting op een prachtig gequilte deken.
De tweede sok werd nog dezelfde avond opgezet voor het tweede deel van onze reisweg.
Sok twee zat dan ook tot na de spie na de vakantie. De rest zou natuurlijk wel lukken op 5 dagen tijd.
Some knitting was done in France but the most on the more than 1200km on or way home and than the finishing just on the last day of the games so I earned my place on the stage and got my virtual medal. .

Sommige vinden misschien dat ik gesjoemeld heb want het beenstukje is maar erg kort maar een katoenen zomersokje moet voor mij echt niet langer zijn en ik ben erg tevreden met deze sokjes hoewel ik zelf katoen nu nog even te warm vind om te dragen.
Some my say I have sheeted because the leg part is shorter then I normally knit but cotton summer socks do not have to be that big and I am very pleased just the way they are




Logboek
Patroon :  River Rapid Socks by Sockbug
Breinaalden :  2,5  DPN
Garen  : Lana Grossa Meilenweit 100 Cotton Strech Men – kleur 6006 blauw
Hoeveelheid :  55 gram
Maat : 38 – 64 steken

5 opmerkingen:

Pluisje zei

Ideaal voor met dit weer ;) Je weet wat ze zeggen, wat goed is voor de koude is ook goed voor de warmte ;)

Katja (@Yane) zei

De sokken zijn super mooi en zo een mooi kleurtje!

dominiqueknitting zei

ja, nu is het écht te warm... maar voor je het weet is het al weer herfst, met koele ochtenden, en dan komen zo'n korte lace-sokjes zeker van pas.

KnitFlanders zei

Het zien er heerlijke sokjes uit!
En de mensen van Woolsack mochten op de Spelen al hun prachtige gebreide kussens niet rechtstreeks uitdelen aan de atleten, want de officiële sponsors zouden kunnen geschaad worden. Het gaat soms erg ver...

Hetty zei

Deze sokken zijn ook heel mooi gemaakt.
Ook al van die kleur als de sjaal.
Lekker warm aan,ik brei ook altijd sokken.
Groetjes Hetty.