Steekmarkeerders en Toerentellers

~ For English scroll down ~ Stitch-markers and Row-counter ~

Het was feest, een heus kralenfeestje. Ergens in een gezellige woonkamer in Noord-Limburg kwamen we met een paar Priegelaars bij mekaar om samen steekmarkeerders en Toerentellers te maken. Als eerste kwamen de Toerentellers aan de beurt. Op een in vorm terugkerende draad werden er kraaltjes geregen en al snel lagen er verschillende mooie armbanden op tafel, en het bijpassende bedeltje kan steeds één kraaltje verzet worden als er een naald gebreid of een toer gehaakt is.
I went to a beadingparty to make stitch-markers and Row-counters. We started with the row-counters, first we made some that can be wore as a bracelet, the special hanger will be moved a bead when a row is knitted or crochet.


Daarna maakten we de tien-toerenteller, zo eenvoudig maar zo vernuftig want door de speciale rijgwijze kan je steeds iedere toer een kraaltje naar boven of beneden verplaatsen.
We also made a ten-row-counter, so easy but so well constructed, the special way to tread the beads makes it possible to move the bead a little bit down each row.


Er was ook nog een lunchpauze, we werden nog verwend met zelfgemaakte soep en zelfgebakken brood en na dat de innelijke mens versterkt was konden we weer aan de slag. Dit maal werden er steekmarkeerders gemaakt, deze had ik al gemaakt maar hier leerde ik weer een nieuwe methode, en al snel groeide mijn voorraadje. En of we nog niet genoeg verwend waren, kregen wij van onze lieve gastvrouw nog een hele mooie Swarovski steekmarkeerder en een mooi doosje om ze in op te bewaren.
After the break with some homemade soup and bread we started making Stitch-markers. I already made some stitch-markers but this was a different way. At the end we received a Swarovski stitch-marker and a lovely box form our hostess.




Na zo een aangename  geslaagde dag ging in natuurlijk ook thuis nog aan de slag, in mijn enthousiasme had ik waarschijnlijk iets weer niet goed gehoord en moest ik de armband overmaken, en dit maal gebruikte ik andere kraaltjes en nu bevalt hij mij veel beter.  De tien-toerenteller bevalt tot nu toe het best, hij zit dan ook al een tijdje in mijn laat WIP een katoenen zomertruitje. Daarom wilde ik iets nieuws proberen, ik maakte een hanger in het zelfde principe, maar de eenvoudige versie lijkt toch praktischer omdat je na je toer automatisch de toerenteller passeert en ook verzet.

After a nice day I had to practice some new thing at home, I had to remake my bracelet because I overheard something and I made a necklace-ten-row-counter, but I think like the first one more and I have him in my last WIP.





5 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

KNAP!

Pluisje zei

Je hebt er in ieder geval werk van gemaakt, en dat allemaal op 1 dag!
Knap gedaan.

Anoniem zei

hoi Line

Leuke 10 toerentellers heb je gemaakt.
Wil je de uitleg hoe je ze maakt met ons delen ???
ben wel benieuwd ernaar.

breigroet Cathérine

Sokkenmuis zei

Absoluut een hele gezellige dag daar in het Noorden van Limburg. Ik heb me geamuseerd en ben ook aan kralen verslingerd geraakt. Je hebt er nog hele mooie dingen bij gemaakt.....

Anoniem zei

Mooi én handig! Erg leuk zo'n kralenfeestje. Vooral die 10-toerenteller lijkt me reuze praktisch.