sjaaltjesmadam

~ For English scroll down ~ shawl-madam ~
Vorige week was er een klein NKS treffen met zijn viertjes. 3 sokkenbreisters en één haaktser De sokkennaaldjes werden aan de kant gelegd want van de haakster kregen we een kleine workshop gelukspoppetjes haken aangeboden en naast de gebruikelijke smaltalk en snoeperige verwennerijen werd tussendoor vlijtig gehaakt.
Last weekend there was a small NKS meeting. A gathering of 3 sock knitters and one crochet fan. The crochet fan gave a small workshop crochet dolls for luck
Er was een lichte voorkeur voor het haken van de oma, maar omdat ik geen oma ben of meer heb sprak me dit niet aan. Dus ging ik voor het basis model meisje. Maar toen ik zag dat de oma een shawltje droeg, en omdat ik zelf graag shawltjes brei en draag wilde ik natuurlijk het shawltje ook maken.
Het gezichtje vond ik het moeilijkste, een klein lachje kon er niet vanaf maar ja misschien lag dat ook wel aan het feit dat mijn kapperskunsten beneden alle peil bleven.
There was a slight preference to crochet the grandma, but I do not have anything with grandmas. So I made the basic girl puppet. When I saw that grandma was wearing a shawl I had to make also one, and now my doll is called Shawl-madam. To make the face was the difficult part, I could not get a smiling face but maybe it was because she did not approved my hair cut.
Of ik gewonnen ben voor het haken valt nog af te wachten maar zo een klein hebbedingetje tussendoor is altijd meegenomen
I do not think I will switch to crocheting now, maybe for a small little thing in between.
Logboek
Patroon : basis model uit het boekje “gelukspoppetjes haken” Annemarie Arts
haaknaald : 2,5
Garen : Catania
Hoeveelheid : kleine hoeveelheden
Techniek :  haak een circel uit een slip loop
.

7 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Wat een schattig poppetje! Echt heel leuk gedaan! Fijne zondag!

Wieke van Keulen zei

Prachtig, Line. Wat een enig poppetje en die shawl is natuurlijk top (niet alleen voor oma's)!

Wieke van Keulen zei

En, Line, bedankt voor het plaatsen van de Give-away. Ik heb 2 loodjes door mijn dochter laten maken...

Pluisje zei

Heel lief !!Ik ben er zeker van dat groot of klein dit graag zouden krijgen..

Aal zei

Ohhh, wat een leuk friemelpoppetje Line!

Mira zei

Een zeer leuk poppenmeisje!!

Annita zei

Wat een lieverdje!!