Sokken met een Elegant boordje

~ For English scroll down ~ Socks with a fancy cuff ~

De samenbreisok van de yahoogroep “Sokken breien”  is ditmaal een juweeltje een patroon van niemand minder dan Nancy Bush. Nancy is reeds lang een van mijn favoriete ontwerpsters, haar boeken spreken dan ook voor zich of ze nu gaan over lace breien, Traditioneel breien, of sokken breien . Ik was dan ook heel erg blij dat ze het patroon “Socks with a fancy Cuff” aan onze groep doneerde.
This month sock of the Yahoo group “Sokken breien” is a design from Nancy Bush. Nancy is one of my favourite designers, I just love her books. So I was very glad that she donated the pattern “Socks with a fancy cuff” to our group.




Deze sok verenigd dan ook twee van haar specialiteiten, het elegante boordje vind haar oorsprong in de traditie van het Estlandse lace breien, dat net zo goed een boord kon zijn van een shawl zoals mijn Miralda. Samen gebracht met een van haar vintage sok patronen. Het lace boordje met de nupps doet het natuurlijk helemaal en verheft deze sok tot een hogere klasse. De honinggraad en Hollandse hiel en de Franse 3-delige teen kende ik al van haar fox face sokken
This Sock joined two off her specialties. The fancy lace cuff with the nupps is from traditional Estonian Lace knitting that could be the edge of a shawl just like my Miralda. The partridge and Dutch heel and the French 3 sliced toe I already knew from her fox face socks.




Wat me niet beviel was mijn wolkeuze, in de winkel dacht ik een grijze schijn te zien maar eenmaal thuis bleek het grauw crème te zijn. Ik heb er niet lang over nagedacht en heb ze dan ook in een verfbadje landscape gezet en zeg nu dat blauw is toch veel leuker of vind ik dit maar alleen zo
What I did not like was my colour choice. In the shop I saw a sparkle of grey but at home it just was some dirty crème. I did not had to think long about it so I gave them a coloury bath in Landscape dyes. And I have to admit I love the blue much more




Logboek
Patroon : Socks with Fancy Cuffs to Knit from Nancy Bush - Piecework May/june 2010
Breinaalden : 2,75 voor de lace boord; 2,5 voor de sok
Garen : Regia Silk Solid 50gram / 200m
Verven : met Landscape dye sky blue + Clematis
Hoeveelheid : 1,35 bol of 67 gram
Techniek : Knitting Nupps

4 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Ik heb je gevonden!
Dat blauw is idd. een leuke kleur! Die sokken zullen goed van pas komen met dit herfst weertje...

anja zei

Ja hoor, helemaal met je eens, de oorspronkelijke kleur is wel erg grauw, en nu zijn het prachtige sokken geworden!
Ik vind het lace-patroon er ook veel mooier in uitkomen.

Ik ben wel lid bij de sokken-breien-groep, maar het is er nog niet van gekomen om mee te doen aan een samenbreisok.
Wie weet een volgende keer.

Hetty zei

Wat mooie sokken zijn het geworden blauw is ook mijn kleur.
Wat een leuk patroon is dit.
Groetjes Hetty.

Pluisje zei

Zeer leuke sokken, zou ik met dit weer ook wel aan mijn voetjes willen hebben ;)

En dan heb ik een vraagje: heb je misschien geen zijn om een muts/sjaal te breien in grijs of donkerblauw (zie blog voor meer uitleg). Het is nl voor een goed doel...

groetjes