De Weversmarkt in Hoorn

~ For English scroll down ~ Weversmarkt Hoorn ~

Mijn vriendin Leen ook gekend als Wollig vroeg me of ik zin had om mee te gaan naar de weversmarkt in Hoorn, en hier kon ik natuurlijk geen neen om zeggen. Ik heb vakantie en dus wat extra tijd om aan mezelf te besteden kan er best vanaf. Het is was wel een hele trip eerst een uur met de trein en dan nog 2,5 uur met de auto maar het liep wel goed en nadat we een parkeerplaats hadden gevonden kon de verkenningstocht beginnen.
My friend Leen “Wollig on Ravelry” asked me if I would like to accompany her on a trip to the weversmarkt in Hoorn, it was a long trip first one our by train and then 2,5 hours by car.
But the trip went well we found a parking space so the exploration could start


We wisten niet wat we zagen zovele kraampjes allemaal met wol, stof, draadjes, garen, om te spinnen te vilten en te breien. Natuurlijk kwamen we ook enkele bekenden tegen die wal kenden van het internet of van een ander evenement.
There were several booths about wool, felting, yarn, spinning weaving and you can go on, of cause there were some spaces we knew we had to stop. 


Astrid Dutch Obsession







                                Wereldwol 



En natuurlijk als je in Hoorn bent kan het niet anders dan dat je ook de winkel van Schouten Handwerken bezoekt, een echte must want hun wanden zitten vol met zovele lekkere wolletjes om te aaien en te koesteren en zo moeilijk om te weerstaan
And off cause if you are in Hoorn you have to visit Schouten Handwerken, a lovely store with so much yarn, their wall is just so yummy it all so nice and hardly to resist.


Waar je ook niet kon naast kijken waren de apen en muizen en konijntjes van Annita, Maar het meest viel ik voor haar laatste creaties Joris. Omdat dit ook de naam is van mijn oudste zoon, kweekt zoiets toch dadelijk een aparte band.
You could not look over the lovely monkeys and mice and rabbits of Annita but most of all I love her latest creation Joris. Cause this is also the name of my oldest son this gave me a special bond.


Het was na elven eer ik terug thuis was, een hele trip, maar een hele ervaring rijker en met een dikke tas en lege portemonnee,
It was a long trip, but a great experience, my bag was stuffed and my wallet empty

5 opmerkingen:

Unknown zei

dag Line, wat een mooi verslag van een geslaagde dag. Leuk jullie ontmoet te hebben.

Hetty zei

Hoi Line.
Wat ziet het er allemaal geweldig uit.
Dat was een geslaagde dag zo te zien.
Groetjes Hetty.

Connys Cottage zei

Wat leuk de poepetjes


Conny

yarnlot zei

Kleurrijk verslagje en mooie aanwinsten. Wat gaat daar nu weer uit groeien? ...

Oude lappen zei

Geweldig dat je in Hoorn was. Daar zou ik ook van genoten hebben. Ook de handwerkwinkel is inderdaad de moeite waard, het is wel al een hele tijd geleden dat ik er nog was. Ik heb er een nare herinnering aan ook als was hij zo mooi, ik ben er namelijk flauw gevallen, misschien van al dat moois te zien....